This page is intended for use by medical professionals only.
Select Observations
Generated Text
Assessment Guidelines
PLEASE NOTE: NO rights can be derived from these assessment guidelines.
PACs regardless of frequency: Grade 1. If symptomatic, consider starting a beta-blocker or calcium antagonist and performing routine non-cardiac diagnostics.
PAT: Grade 1. If symptomatic, consider starting a beta-blocker or calcium antagonist and performing routine non-cardiac diagnostics.
Incessant atrial tachycardia: Grade 3.
PVCs ≤ 5%: Grade 1; if symptomatic, consider starting a beta-blocker or calcium antagonist and performing routine non-cardiac diagnostics.
PVCs > 5%: Grade 3.
Triplet: Grade 2, with further assessment based on clinical context:
PAC’s ongeacht aantallen : graad 1. Bij klachten advies betablokker of calcium- antagonist te starten en de gebruikelijke niet-cardiale diagnostiek te verrichten.
PAT : graad 1. Bij klachten advies betablokker of calcium-antagonist te starten en gebruikelijk niet-cardiale diagnostiek te verrichten.
Incessant atriale tachycardie : graad 3
PVC’s =< 5 %: graad 1; bij klachten advies betablokker of calcium-antagonist te starten en gebruikelijke niet-cardiale diagnostiek te verrichten
PVC’s > 5%: graad 3
Triplet : graad 2, waarbij de extra informatie gekeken wordt naar omstandigheden:
AF/ atriumflutter: graad 3 (attenderen op RTA-AF ) versus niet al bekend
Wenckebachblock
asymptomatisch zowel overdag als in de nacht: graad 1
symptomatisch: graad 3
SVES unabhängig von der Anzahl: Grad 1. Bei Beschwerden Empfehlung zum Beginn eines Betablockers oder Calciumantagonisten sowie Durchführung der üblichen nicht-kardialen Diagnostik.
PAT: Grad 1. Bei Beschwerden Empfehlung zum Beginn eines Betablockers oder Calciumantagonisten sowie Durchführung der üblichen nicht-kardialen Diagnostik.
Inzessante atriale Tachykardie: Grad 3.
VES ≤ 5 %: Grad 1; bei Beschwerden Empfehlung zum Beginn eines Betablockers oder Calciumantagonisten sowie Durchführung der üblichen nicht-kardialen Diagnostik.
VES > 5 %: Grad 3.
Triplet: Grad 2, wobei unter Berücksichtigung der Umstände weitere Informationen herangezogen werden:
Alter > 80 J. (Grad 1)
Ruhe (Grad 1) vs. Belastung (Grad 3)
RR-Intervall > 375 ms (Grad 1), Kopplungsintervall (kurz = Grad 3)
Monomorph (Grad 1)
Polymorph (Grad 3)
Medikation, Beschwerden, etc.
Vorhofflimmern / Vorhofflattern: Grad 3 (auf RTA-AF achten), sofern nicht bereits bekannt.
Wenckebach-Block (AV-Block Typ Mobitz I):
Asymptomatisch (sowohl tagsüber als auch nachts): Grad 1.
Symptomatisch: Grad 3.
ESA quel que soit le nombre : Grade 1. En cas de symptômes, conseil de débuter un bêta-bloquant ou un inhibiteur calcique et de réaliser les examens diagnostiques non cardiaques habituels.
TAP : Grade 1. En cas de symptômes, conseil de débuter un bêta-bloquant ou un inhibiteur calcique et de réaliser les examens diagnostiques non cardiaques habituels.
Tachycardie atriale incessante : Grade 3.
ESV ≤ 5 % : Grade 1 ; en cas de symptômes, conseil de débuter un bêta-bloquant ou un inhibiteur calcique et de réaliser les examens diagnostiques non cardiaques habituels.
ESV > 5 % : Grade 3.
Triplet : Grade 2, les informations complémentaires dépendant des circonstances :
Âge > 80 ans (Grade 1)
Repos (Grade 1) vs effort (Grade 3)
Intervalle RR > 375 ms (Grade 1), intervalle de couplage (court = Grade 3)
Monomorphe (Grade 1)
Polymorphe (Grade 3)
Médication, Symptômes, etc.
FA / Flutter atrial : Grade 3 (attention aux recommandations RTA-FA) sauf si déjà connu.
Bloc de Wenckebach (bloc AV de type Mobitz I) :
Asymptomatique (de jour comme de nuit) : Grade 1.
Symptomatique : Grade 3.
Sayıdan bağımsız olarak PAC'ler (Atriyal Erken Vurular): Derece 1. Şikayet varsa beta-bloker veya kalsiyum antagonisti başlanması ve olağan kardiyak dışı tanısal incelemelerin yapılması önerilir.
PAT (Paroksizmal Atriyal Taşikardi): Derece 1. Şikayet varsa beta-bloker veya kalsiyum antagonisti başlanması ve olağan kardiyak dışı tanısal incelemelerin yapılması önerilir.
Sürekli (Incessant) atriyal taşikardi: Derece 3.
PVC'ler (Ventriküler Erken Vurular) ≤ %5: Derece 1; şikayet varsa beta-bloker veya kalsiyum antagonisti başlanması ve olağan kardiyak dışı tanısal incelemelerin yapılması önerilir.
PVC'ler > %5: Derece 3.
Triplet (Üçlü vuru): Derece 2; ek bilgiler şu durumlara göre değerlendirilir:
Yaş > 80 (Derece 1)
İstirahat (Derece 1) vs. efor (Derece 3)
RR aralığı > 375 ms (Derece 1), birleşme (coupling) aralığı (kısa = Derece 3)
Monomorfik (Derece 1)
Polimorfik (Derece 3)
İlaç kullanımı, Şikayetler, vb.
AF / Atriyal flatter: Derece 3 (RTA-AF kılavuzlarına dikkat edilmelidir), eğer önceden bilinmiyorsa.
Wenckebach bloğu (Mobitz Tip I AV blok):
Asemptomatik (hem gündüz hem gece): Derece 1.
Semptomatik: Derece 3.
Advertisement Space
This website uses cookies
1. To store preference settings, such as language.
2. To track website usage to optimize functionality.